A la classe d’avui hem parlat de l’alumnat NESE. Els alumnes NESE es consideren alumnes amb necesitats específiques de suport educatiu i requereixen una intervenció educativa que transcendeix l’atenció ordinària perquè presenten NEE, DEA, AC, CP o IT.
A mode d’esquema, els alumnes NESE es divideixen en:
NESE
| ||||
NEE
|
AC
|
DEA
|
CP
|
IT
|
RM
Def. visual
Def. sensorial
Def. motor
Def. auditiu
TEA
TGC
TEG
|
Dislexia
TDA(H)
Trastorn del llenguatge
|
2 anys desfasament curricular
|
Font: elaboració propia
Des del meu punt de vista, als centres es tè més en compte o s'està més pendent d'aquells alumnes que presenten alguna dificultat que d'aquells alumnes que presenten altes capacitats, i això és un error.
Els alumnes van a l’escola a aprendre, a formar-se, i nosaltres com a mestres ens hem de sentir satisfets que els nostres alumnes aprenguin cada dia coses noves, encara que sigui a diferents ritmes, de diferents maneres, etc. Però parlant d’alumnes amb AC, realment a l’escola els proporcionam la mateixa atenció que a un alumne amb alguna dificultat?
Els alumnes van a l’escola a aprendre, a formar-se, i nosaltres com a mestres ens hem de sentir satisfets que els nostres alumnes aprenguin cada dia coses noves, encara que sigui a diferents ritmes, de diferents maneres, etc. Però parlant d’alumnes amb AC, realment a l’escola els proporcionam la mateixa atenció que a un alumne amb alguna dificultat?
No hay comentarios:
Publicar un comentario