martes, 21 de febrero de 2017

El pas de la LOGSE a la LOE


Amb la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE, 1990) s’inicia de forma legal el concepte d’alumnes amb Necessitats Educatives Especials (NEE) es comença l'atenció a la diversitat mitjançant les adaptacions curriculars. 
Amb l'arribada de la Llei Orgànica d'Educació (LOE, 2006), és l'educació la que s'ha d'adaptar als canvis i el concepte s’introdueix en una categoria més àmplia: equitat en l’educació. Cal traduir el concepte ara com a alumnat amb Necessitat Específica de Suport Educatiu (NESE), sent les necesitats educatives especials una subclassificació d'aquesta.

Amb el títol d'equitat en l'educació es contemplen dos grans grups:

  • L'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu (que comprèn tres seccions).
  • I es manté l'atenció a la compensació educativa, que es manté en aquest Títol i no es contempla separadament com a la LOGSE.

És cert que amb el pas de la LOGSE a la LOE, vàrem avançar molt en quan a necessitats educatives especials, però encara queda molt de camí per arribar a l’inclusió total en l’educació.

Com podem veure, a mida de resum aquests són els avanços de la LOGSE a la LOE, en relació a aspectes bàsics per a l’atenció a la diversitat són els següents:

LOGSE
LOE
Atenció a la diversitat
Atenció a la diversitat
Educació Especial
Equitat en l’educació
Principi d’integració escolar
Inclusió
Igualtat
Equitat
Principi de normalització
Principis de normalització

Referències:


Ley Orgánica 1/1990, de 3 de octubre, de Ordenación General del Sistema Educa- tivo. (LOGSE). (BOE núm. 238, 4 de octubre de 1990). 
Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. (LOE). (BOE núm. 106 de 4 de mayo de 2006). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

La història de na Montse.

Avui vos present a na Montse, la meva tia.  Na Montse té 48 anys, té paràlisi cerebral severa profunda d'un 97'5%. Si voleu conèixe...