Cloquell, Dengra, López, Muntaner i Radó (2002) proposen un model de suport alternatiu, generalitzat, dirigit al conjunt de l’escola com a insitució educativa que treballa diariament amb els mestres per compartir i cercar junts alternatives que permetin adaptar el currículum per tots els alumnes d’es d’una perspectiva curricular i contextual, no des d’aquella individual- terapèutica- compensadora. És a dir, té com a referència del grup-classe i escola, cosa que trenca amb el model tradicional de suport que té en l’alumne el nucli del fracàs dins el procés d’ensenyament- aprenentatge.
Les característiques d’aquest model alternatiu són les següents:
- Generalitzat a l’escola
- Contextual i didàctic
- Basat en la reflexió i el treball conjunt
- Consensuat i compartit pel claustre
- Novetats organitzatives
- Caràcter preventiu
Aquestes possibiliten una serie d’atuacions com son el suport com a recurs per atendre a la diversitat, col·laborar en la diversificació del procés d’aprenentatge, potenciar l’organització dinàmica i flexible de l’aula, el professor de suport aporta idees, estratègies i alternatives didàctiques al funcionament general de la classe, participar en el procés d’avaluació, el professor de suport potencia una autonomia del treball dels alumnes, l’aula és el lloc natural de participació del professor de suport i el professor de suport ajuda a modificar les expectatives i actituds del mestre (Cloquell et al, 2002).
A més d'això el paper del professor de suport també canvia, proposen la desaparició dels PT, professors de compensatoria o qualsevol altra denominació, i agrupar-los en una sola figura, anomenat professor de suport, que aglutinàs totes les funcions plantejades per aquest model de suport. Les condicions i aportacions dels professor de suport són la implicació dins la dinàmica de l'escola, el reconeixement de la seva tasca docent i la multidisciponibilitat (Cloquell et al, 2002).
A més d'això el paper del professor de suport també canvia, proposen la desaparició dels PT, professors de compensatoria o qualsevol altra denominació, i agrupar-los en una sola figura, anomenat professor de suport, que aglutinàs totes les funcions plantejades per aquest model de suport. Les condicions i aportacions dels professor de suport són la implicació dins la dinàmica de l'escola, el reconeixement de la seva tasca docent i la multidisciponibilitat (Cloquell et al, 2002).
Referències:
Cloquell, C., Dengra, B., López, N., Muntaner, J. J., Rado, J. (2002). Un model de suport per a l’escola comprensiva. Suports, 44 (1), 50-61.
No hay comentarios:
Publicar un comentario